YIN YOGA

Yin yoga yang yoga  hatha yoga lessen yin yoga houdingen Gemert

LEER WEER VOELEN EN BEWUST LOSLATEN!

 

Word je vaak opgeslokt door je dagelijkse bezigheden en heb je behoefte aan pure rust vanwege grote drukte in je leven dan is yin yoga de juiste vorm voor jou. Yin yoga heeft een kalmerende en bevrijdende werking.

 

Wat houdt het in?

 

In deze lessen worden posities (zittend en liggend) langer aangehouden (2 tot 5 minuten), zo kom je op een zachte manier in een natuurlijke houding en leer je je spieren volledig los te laten. Daardoor kun je het diepere weefsel van je lichaam in de desbetreffende ‘target area’, het gebied waar je je op focust (bijvoorbeeld de binnenkant van je bovenbeen) stimuleren en stretchen wat als gevolg heeft dat je flexibeler word. Juist door niets te doen, gebeurt er wat! Je zou voelen dat er ruimte in je gewrichten en bindweefsel ontstaat.

Je leert om je aandacht naar het hier en nu te brengen, je niet te laten afleiden van je gevoelens of gedachtes die opkomen en je oefent in het niet oordelen. Zo is yin yoga onafscheidelijk met de basis principes van mindfulness verbonden.

 

VOOR WIE?

 

Bij mensen die veel stress en druk ervaren in het dagelijkse leven en vechten met stress gerelateerde klachten maar ook bij fanatieke sporters sluit yin yoga perfect op aan. Want de lessen staan in het teken van loslaten en ontspannen waardoor je lichaam en geest weer kunnen opladen en herstellen. En je kunt er ook nog lekkerder van slapen!

 

DE EFFECTEN

 

·         Ontspanning en opladend en kalmerend

 

·         Mobielere gewrichten

 

·         Zachtere bindweefsel

 

Nieuwsgierig? Klik op de knop voor het lesrooster.

 

  

"Ik had geen enkele ervaring met yoga, ben nu ongeveer een half jaar geleden begonnen met yin yoga en wil niet meer zonder! Bianka geeft heel duidelijk uitleg en corrigeert houdingen erg goed. En dat alles in een ontspannen, open sfeer bij passie voor yoga." - Gera